Min fredag

Natten till fredagen började min medicin kicka in ordentligt med magkramper och annat obehagligt.. Men det löste problemet så att säga.. Var uppe halva natten och morgonen..
 
Så jag kom ett par timmar senare till jobb och förstående/fina kollegor!
Men en känslig/ond mage..
 
En bra dag med våra kids,och efter allt i veckan (med hälsan) så kände jag mig så tacksam över att få komma hem och vila.. Jag sov i några timmar(väldigt skönt och djupt,sen hela natten med) Så det behövdes!
 
Pratade med Angie och D i tele och följde dom hemska nyheterna om vad som hände igår i Sthlm..
 
Jag fick reda på det när jag var på väg hem(15.30) D som är snabb med nyheter, informerade mig och sen följdes många nyheter efter det -på social media, och på tv för mig.. Lider med de drabbade.. Och jag kan inte låta bli att tycka att det blir för lamt med" vi står tillsammans i detta" och "vi är inte rädda".. Klart vi är!
 
Sluta stoppa huvudet i sanden politiker.. Var mer lösningsorienterade och GÖR istället för att prata en massa i efterhand.. Vi kan inte ha öppna gränser och ta emot fler galna människor!!
 
Självklart är det jättesynd att vi inte kan ta emot alla som inte gör brott och är galna.. Men det är tyvärr konsekvensen av de galna människorna..
 
Förstår tyvärr att Åkesson får väldigt många väljare.. (jag kommer förmodligen inte att rösta på honom,men jag förstår de som gör det!!)
 
Något måste ske.. Jag tycker att Danmark har en mycket mer insiktsfull politik, och förståelse i detta och har satt stopp! Många svenskar stoppar huvudet i sanden!!
Becca💗